wtorek, 3 stycznia 2017

Tytuły bez recenzji na blogu, czyli za dużo czytania, za mało pisania w 2016

W 2016 miałam zdecydowanie mniej czasu na czytanie, więc liczba przeczytanych książek też sporo mniejsza. Skończyło się na 75 (w 2015 było 104...) :) Ambitny plan dodawania opinii po każdej przeczytanej książce w tym roku pokonał mnie całkowicie - kończę czytać szybciej, niż zdążę zabrać się za pisanie :) Blog jednak żyje, choć ostatnio mało w nim odruchów życiowych - ale i to planuję w 2017 zmienić. Póki co, zbiorowa dodawanka tytułów, których nie zdążyłam zrecenzować:

32/52 "Śpiewaj ogrody" Paweł Huelle
Poprawnie, literacko bardzo dobrze, historia w teorii ciekawa, ale nie pochłonęło mnie tak, jak się tego spodziewałam



35/52 "Szepty i kłamstwa" Joy Fielding
Ja wiem, że po tego typu książkach nie ma co spodziewać się wybitnej literatury, ale to i tak było poniżej możliwości Joy Fielding

36/52 "Dolina umarłych" Tess Gerritsen
Ach, och, uwielbiam Tess! Kolejna bardzo dobra część serii o Rizzoli i Isles

37/52 "Bielszy odcień śmierci" Bernard Minier 
Nie wciągnęło mnie wcale. Znudziło wręcz momentami, a to słabo, jak na kryminał

38/52 "Moja wojna trzydziestoletnia" Magdalena Samozwaniec
Takie 6/10, dobre, szybkie.

39/52 "Między wariatami" Marcin Meller 
Uwielbiam Mellera! Bardzo na tak, choć jak ktoś czytał jego felietony, to może się coś powtórzyć (podobno, bo ja nie czytałam felietonów)

40/52 "Polskie morderczynie" Katarzyna Bonda 
Bardzo na tak. Historie przeróżne, smutne. Łatwo zostać morderczynią...

41/52 "Kurz, pot i łzy" Bear Grylls 
Autobiografia. Nie znałam kompletnie człowieka, ale porwało mnie to całkowicie! Niesamowity człowiek, dobrze napisane.

42/52 "Czarnobylska modlitwa" Swietłana Aleksijewicz
Druga z najlepszych w tym roku. Przerażająca, wciągająca.

43/52 "Piaskowa góra" Joanna Bator 
Mnie nie porwało...

44/52 "Zaginięcie" Remigiusz Mróz 
Moja Chyłka kochana, tu jeszcze w nie najgorszej formie.


46/52 "Wytępić całe to bydło" Sven Lindqvist 
Terror przełomu wieku XIX i XX, rasy niższe ustępujące miejsca i przestrzeni rasom wyższym - mogło być bardzo ciekawie, a było jakoś tak "sucho"

47/52 "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" Roma Ligocka 
7/10, niby dobrze, ale pamiętam, że jak w sierpniu kończyłam to czytać, to czegoś mi brakowało (dziś nie pamiętam już czego), a czegoś (tzn samej autorki) było mi trochę za dużo

48/52 "Czasem warto zabić" Peter Swanson 
Mistrzostwem bym tego nie nazwała...

49/52 "Droga 66" Dorota Warakomska
Przyjemny reportaż

50/52 "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" Stieg Larsson 
Wreszcie się za to wzięłam. Całkiem, całkiem, na pewno będę czytać cykl dalej

51/52 "Tytus, Romek i A'Tomek. Księga IX" Papcio Chmiel 
No tak jak kocham wszystkich tych chłopaków, to Tytus na Dzikim Zachodzie mi wcale nie podszedł

Trzecia najlepsza w tym roku. Opinia już tu była, ale że nadal się zachwycam, to daję raz jeszcze. No i to moja 52 książka w tym roku

53/2016 "Żniwa zła" Robert Galbraith
Nie, nie, nie. Nie podobało mi się wcale. Rozterki Robin mnie znudziły. "Wołanie kukułki" to wg mnie najlepszy tom cyklu.

54/2016 "Warto podążać za marzeniami. Moja podróż przez życie" Marek Kamiński 
Fajny człowiek z tego pana Kamińskiego. I fajnie o sobie opowiada

55/2016 "Tam już nie ma żadnej rzeki" Hanna Krall
Jak to u pani Krall - prosto, oszczędnie w słowach, ale poruszająco


57/2016 "Mariola, moje krople..." Małgorzata Gutowska-Adamczyk 
Trzy miesiące po lekturze już nie bardzo pamiętam o czym to było... Ale bardzo złe nie mogło być, bo oceniłam na 6/10 ;)

58/2016 "Niech ci się coś pięknego przyśni" Massimo Gramellini 
Troszkę bajkowa, 6/10

59/2016 "W ogrodzie bestii" Erik Larson 
Ciekawa literatura faktu - dochodzenie Hitlera do władzy widziane z perspektywy amerykańskiego ambasadora


61/2016 "Odprysk" Sebastian Fitzek 
Straszne (w sensie, że złe, a nie że ja taka bojaźliwa jestem). Mocno przekombinowane. 4/10

62/2016 "Byłem człowiekiem Arafata" Tass Saada 
Faktów nie sprawdzę, bo mało wiem o Arafacie i otoczeniu, ale czytało się to łatwo i wciągało. 7/10

63/2016 "Skazaniec. Na pohybel całemu światu" Krzysztof Spadło
Świetne. Wszystko się zgadzało, fajne czasy (początek XX wieku), więzienie, wszystko opisane zgrabnie, prawdziwie, z przywołaniem odpowiedniego klimatu. No i 'główny więzień' jest z mojego miasta, Kalisza, więc już go lubię (bo poza tym, to naprawdę fajny gość)

64/2016 "Radiota, czyli skąd się biorą Niedźwiedzie" Marek Niedźwiecki
Wysłuchane i to dodaje książce plusika - czyta sam autor i robi to oczywiście świetnie. Pod koniec irytowało mnie już odnoszenie się do Szadku (skąd autor pochodzi), definitywnie autorowi nie przeszedł kompleks pochodzenia z tego miasteczka

65/2016 "Przyjaciele po grób" Nele Neuhaus
A tak się "Śnieżką..." zachwycałam! Ten tom mnie nie porwał, raptem 5/10

66/2016 "Masa o kobietach polskiej mafii" Artur Górski, Jarosław Sokołowski 
Tu też 5/10, ale jest to dość naciągana ocena. Marne to bardzo. Tytuł powinien brzmieć "O dziwkach polskiej mafii" albo "Z kim sypia polska mafia". Nie chodziło tu o konkretne kobiety, tylko o fakt posiadania kolejnych dziewczyn i łatwość ich zdobywania. Nie wiem, czy mam ochotę na inne książki z serii

67/2016 "Stateczna i postrzelona" Monika Szwaja 
Kilka książek Szwai przeczytałam, ale to nadal mało. Jednak wszystko to, na co trafiam, jest niesamowicie naiwne i nierealne. Owszem, jest to ciepłe, miłe, momentami dowcipne, ale trudno uwierzyć, by takie coś mogło wydarzyć się naprawdę

68/2016 "Krew na śniegu" Jo Nesbø
Nadal czekam na moment aż powiem o Nesbo; "wow! ale mie się podobało!". Czekam nadal, gdyż to nadal nie to. Skończyło się, zanim się zaczęło. I znów te romanse i miłości w kryminale, ech... Nadal się więc z Nesbo nie lubimy, fanów przepraszam ;)

69/2016 "Meszuge" Isaac Bashevis Singer 
Emigranci (w dużej mierze z Polski) w Nowym Jorku, ich miłości, wspomnienia. To nie było złe, ale jak na Singera troszkę nijakie.

70/2016 "Plugawy spisek" Maxime Chattam 
Moja pierwsza tego autora.Było przyzwoicie, 7/10. Akcja we Francji (tego dawno u mnie nie było), z momentami w Wieliczce. morderstwa zaskakują, dawno już tak bardzo nie chciałam ożywić ukatrupionego tak dość na początku akcji bohatera

71/2016 "Wietnam" Martyna Wojciechowska 
Lubię tę serię Martyny, kupuję do przodu, ale czytam ją tylko będąc w danym kraju :) Tym razem byłam dokładnie w zatoce Ha Long, gdzie mieszka i żyje bohaterka Martyny, więc czytało się i zatokę 'zwiedzało' naprawdę super

72/2016 "Rewizja" Remigiusz Mróz 
Oj stoczyła mi się Chyłka, stoczyła. Nie podoba mi się to, w którą stronę to idzie. Naciągane coraz bardziej, aż nużące. Takiej Chyłki nie kocham

73/2016 "Osobliwy dom Pani Peregrine" Ransom Riggs 
To było nawet fajne, ale jak na książkę dla młodzieży to usunęłabym kilka tekstów z kolokwialnymi wyrażeniami seksulanymi... Aczkolwiek osobliwe dzieci mnie zauroczyły, zwłaszcza dziewczynka unosząca się w górę, jak nie ma ciężkich butów (zapomniałam jak jej na imię...)

74/2016 "Sekretne życie pszczół" Sue Monk Kidd 
Nie porwało mnie tak, jak wskazywałyby napisy 'bestseller' i dość wysoka średnia ocen na LC. Szybko poszło, ot takie czytadełko. Choć przyznaję, momentami zabawne

75/2016 "Spotkanie w Bagdadzie" Agatha Christie 
Ja lubię Christie. Tu jakoś wcale nie skupiałam się na samym wątku kryminalnym, a na bohaterach (bo całkiem sporo ich się porobiło) i na tle obyczajowym, które tu właściwie łączy się z przestępczością.

No i na tym kończę 2016 :) 29 książek mniej niż rok wcześniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz